چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

سکه11آذر 285هزار تومان شد. همچنین هراونس طلا با رسیدن به بالای 1200 دلار برای چندمین‌بار در ماه‌ جاری رکورد قیمت را شکست

با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و تلاش شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ برای افزایش سود در شرایط پرنوسان بازار طلا، تجربه تاریخی قیمت نفت تکرار می‌شود.

11آذر  افزایش قیمت طلا با وجود ثابت بودن نرخ دلار و یورو و کاهش نرخ ین در برابر ارزهای دیگر رخ‌داد. قیمت طلا که اواسط هفته جاری تحت‌تأثیر بحران مالی در دوبی کاهش یافته بود، 11آذر به افزایش ادامه داد و رکوردهای جدیدی برجا گذاشت.

هراونس طلا 11آذر در بازار کالای نیویورک حدود12 دلار افزایش یافت و 5/1211 دلار معامله شد. با افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت این فلز پرطرفدار در بازار تهران نیز افزایش یافت. دیروز قیمت سکه به‌عنوان شاخص قیمت طلا در کشور به 285 هزار تومان رسید و به روند افزایش خود که با عرضه سکه توسط بانک مرکزی کمی کندشده بود، ادامه داد.

بانک مرکزی حدود 20 روز قبل که قیمت سکه در بازار داخلی به‌دلیل افزایش تقاضا از قیمت‌های جهانی بیشتر شد و به 280 هزارتومان رسید اعلام قبلی خودرا برای عرضه 5 میلیون سکه بهار آزادی عملی کرد.

هنوز مشخص نیست که این تعداد سکه که از نظر وزنی معادل 85 تن طلای خالص می‌شود به چه میزان عرضه شده و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. از آن زمان حراج سکه به‌صورت روزانه در 2 نوبت صبح و عصر در بانک کارگشایی ادامه دارد.

با توجه به شرایط بازار، عرضه سکه از سوی بانک مرکزی برای این بانک سو‌د‌آور است و با توجه به اینکه واردات طلا به کشور از هرگونه عوارض معاف است، این امر می‌تواند به نوعی رقابت با بخش خصوصی قلمداد شود.

کد خبر 96619

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز